Witam Cię na mojej stronie! 🙂
Nazywam się Katarzyna Bryzek-Maczewska, jestem założycielką firmy Wrota Umysłu, a także głównym trenerem. Odpowiadam za treść merytoryczną szkoleń, osobiście prowadzę kursy indywidualne i grupowe.
Liczby
- od 2008 roku jestem trenerem efektywnej nauki
- od 2010 roku prowadzę swoją firmę
- mam za sobą blisko 7500 godzin przeprowadzonych kursów
- uczyłam ponad 1350 osób na kursach grupowych i indywidualnych
Moja historia
Swoją przygodę z efektywną nauką rozpoczęłam w 6 klasie SP, gdy mama zapisała mnie na „kurs pamięciowy”. Była to wtedy zupełna nowość w Polsce, pamiętam zadziwienie koleżanek i kolegów z klasy moimi oryginalnymi pomocami naukowymi typu mapy myśli. W liceum wzięłam udział w kursie szybkiego czytania w lubelskiej filii Akademii Nauki, jako nastoletnia idealistka zafascynowana psychologią, kognitywistyką i tajemnicami ludzkiego mózgu, poczułam, że jest to coś, czym mogłabym się zajmować w życiu.
Gdy po maturze wyjechałam do Krakowa na studia pedagogiczne pierwszą moją pracą była pomoc dzieciom w odrabianiu lekcji. Szybko okazało się, że zarówno dzieci z problemami w nauce jest dużo, jak i że techniki, których nauczyłam się podczas kursów i późniejszego samodzielnego zgłębiania wiedzy naprawdę działają i przynoszą fantastyczne efekty!
Na drugim roku studiów, zaangażowałam się w ogólnopolski Projekt edukacyjny – Geniusz, którego celem było propagowanie metod efektywnej nauki. Wzięłam udział w zorganizowanym w Krakowie kursie trenerskim, który prowadził warszawski trener rozwoju osobistego, pomysłodawca Projektu. Niedługo po tym zaczęłam prowadzić swoje pierwsze kursy szybkiego czytania i efektywnej nauki dla studentów, był to rok 2008.
Dwa lata później rozstałam się z Projektem, rozpoczęłam własną działalność trenerską, wprowadzając swój autorski program i materiały, najpierw jako pion Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, od 2013 roku w ramach własnej działalności gospodarczej.
Na początku prowadziłam tylko kursy grupowe, w miarę zdobywania doświadczenia zaczęłam zajmować się także osobami, które mają specyficzne problemy lub nietypowe potrzeby edukacyjne. Pracowałam z uczniami z dysleksją, z nastoletnimi sportowcami, którym ciężko było pogodzić naukę z treningami. Byli uczniowie bardzo zdolni, przygotowujący się do olimpiad przedmiotowych, jak również tacy, którzy mieli słabe wyniki w nauce z powodu braku motywacji, nadmiaru stresu lub problemów z koncentracją.
W 2011 roku zaczęłam zauważać jeszcze jedną grupę dzieci z problemami szkolnymi – uczniów klas 1-3 SP, którzy nie mogli sobie poradzić z nauką czytania tradycyjnymi metodami. Jako absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej UP w Krakowie wiedziałam jak wygląda nauka czytania w polskiej szkole – metody, którymi posługują się nauczyciele, sięgają starożytności. I mimo że powstało wiele nowych, naprawdę świetnych metod przyjaznych dziecku, wciąż są one traktowane z dystansem. Z tradycyjną metoda nauki czytania niektóre dzieci radzą sobie dobrze, inne zaś mimo żmudnych ćwiczeń nie mogą zacząć czytać płynnie. I właśnie one zaczęły trafiać do mnie na kursy. Aktualnie mam za sobą już ponad 150 kursów indywidualnych z dziećmi mającymi problemy z nauką czytania i mogę z całą pewnością powiedzieć – każdy może nauczyć się czytać płynnie z pełnym zrozumieniem. Potrzebna jest tylko odpowiednia metoda.
Od 2018 roku siedziba Wrót Umysłu mieści się przy ul. Dobrego Pasterza 50/4 w Krakowie, tam też odbywają się wszystkie kursy – grupowe i indywidualne.
Do 2017 roku, oprócz kursów organizowanych przez Wrota Umysłu, podejmowałam współpracę z podmiotami zewnętrznymi, między innymi z IBM Polska Sp. z o. o., Comarch S. A., InPost S. A., AGH, Wojewódzką Biblioteką Publiczną w Krakowie, czy stowarzyszeniem Siemacha. Aktualnie skupiam się tylko na własnych projektach.